Üdv Vándor!

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always."

Mindenkiben csata dúl (egyesekben akár háború is), de az már mindenkinek a saját döntése, hogy mennyit mutat meg belőle a külvilágnak. Ahogy az is, hogy hogy birkózik meg vele; egyesek állandóan maguk alatt vannak emiatt, mások egy magabiztosabb és boldogabb maszkot húznak fel.
Jelenleg egy fiatal felnőtt lány menedékében jársz, egy olyan lányéban, akinek a csatából való kiutat az írás és a blogolás jelenti. Régebben folyamatosan csapások értek, melyből a fantáziálás és az írás segített sokat, hogy erőt vegyek magamon és újra felálljak a porból. Volt olyan, hogy nem találtam a helyemet, nem tudtam ki a barátom és ki nem, de már érzem, vannak olyanok, akik lélekben velem vannak és fogják a hátamat, ha el akarnék dőlni. Pontosan ezek miatt az okok miatt született meg életem első személyes blogja, ahol rétegről rétegre beleáshatod magad a lelki világomba és lassan meg is ismerhetsz. 

 
Tájékoztató

Nyitás: 2019. 10. 27.
Elköltözés Wix-re: 2024.08.04 (link)
Bloggerina: Anne D.
Design kódok: Linda, ChatGPTW3Schools
Téma: személyes, cikkek, sztorik ("mindenes")
Elérhetőségek: Carrd.co

Testvéroldal: Skamonline Hungary
KözösségeimT.A.B -csoportWattpadosok
Inspirációk: Ninaa, AmyLeahAbeth

Az oldalon található tartalmak a szerkesztő (Anne) szellemi termékét képezik. Tehát másolni tilos. Bármiféle tartalmi (nem szerkezeti) egyezés más oldalakkal a véletlen műve. Ebből az egészből számomra semmilyen anyagi haszon nem származik.

 

 

Hall

#19 - Write tag: 2. rész

2021.12.19. 19:12, Anne D.
avagy a történeteim helyszínei

Sziasztok!

Ma még egy héttel a karácsonyi ünnepek előtt meghoztam a Write tag 2. részét, aminek az első részét ide kattintva olvashatjátok el. Erre a részre már nem hívott ki senki, viszont úgy gondoltam, hogy ha már az elsőt kitöltöttem, akkor miért ne mehetnék tovább a többi részeire. Aztán mivel egy ideje írói válságban vagyok, ezért lehet ez a tagsorozat lesz az egyik, ami újra beindítja a rozsdás kerekeimet. 

Ha érdekel titeket, hogy én hogy vélekedek a történetbeli helyszínekről és a sajátjaimban milyenek jellenek meg és azokhoz milyen érdekességek tartoznak, akkor katt a Bővebbenre :D 
 

Szabályok
 
1. Másold be a szabályokat és a kérdéseket a bejegyzésed elejére! (Forrás: Tintaszerkezetek oldal)
2. Linkeld annak a nevét, aki jelölt téged! (Fent már megvolt, azaz magamat hívtam ki :D)
3. Válaszolj a kérdésekre!
4. Ha van ötleted, használd ki a +1 lehetőséget! ;)
5. Jelölj te is bloggereket a játékra és linkeld az oldalukat! Értesítsd őket a jelölésről!
 
Kérdések
 
1. Valós, alternatív földi vagy kitalált világban alkotsz-e legszívesebben?
Ahogy észrevehettétek, leginkább a kitalált és az alternatív földi világban mozgok a legotthonosabban, de a valós világ se áll nagyon távol tőlem. Ezeken belül pedig elég sok kombinációt kipróbáltam már. A novelláim közül A Boldogság országa az kitalált világos történetekhez sorolható, Az anakronizmus az alternatív földi, míg a Decemberi idill az valahol a valós és az alternatív határán van. A PaliFreaks az határozottan alternatív földi, hiszen bár az USA-ban fog kezdődni a történet, azért kitalált helyszíneket is teszek majd hozzá, ami vagy ugyanúgy az USA-ban helyezkedik el vagy már egy teljesen más síkon mozog. A Delco krónikák viszont leginkább kitalált világban játszódik, de lesz benne alternatív földi szál is. 
 
2. Miért? Mit szeretsz benne?
Valós világban eleinte azért nem szerettem alkotni, mert az írás egyfajta menekülés volt az életem problémái elől és ha már a valóságból való elvonulás és az érzelmeim feldolgozása volt a cél, akkor már egy fiktívebb világba vágytam. Így születtek meg az általam kitalált világok. Viszont néha azért jó érzés, ha van alattam egy stabil alap, így az olyan alternatív földi világot is megkedveltem, ami bár a mi világunk tükörképe, a saját szabályaim szerint műküdik. 
 
3. Szoktál-e írás előtt vagy alatt kutatómunkát / világépítést végezni?
Persze. Ha saját világról van szó, akkor ugyanúgy mint pl. a karakterépítésbe, úgy a világépítésbe is nagyon sok időt beleölök. Ha valós helyszínről van szó, akkor utánanézek a helynek történelmi szempontból is és képeket/térképeket nézegetős szempontból is, hogy ne írjak hülyeségeket. PaliFreaks c. regényemhez például Los Angeles és Pacific Palisades-nek néztem utána és megépítettem a Paix Terre és a Temere nevű helyszínem. A Delco krónikák esetében a Delco Luxana Császárság világát építgetem és ötletelek, hogy a Földön és a Világűr többi pontján mégis mi legyen a helyzet. Viszont pl. a Decemberi idill írása közben is meg volt nyitva a Google Maps a Bazilika környékével, még úgy is hogy budapesti vagyok és voltam ott egy párszor. 
 
4. Miért igen, miért nem? És ha igen, hogyan? Van bevált módszered?
Nos kutatómunkát azért végzek, hogy ne írjak olyan hülyeségeket, hogy pl. a főszereplőm elgyalogolt a Pacific Palisades vagy Los Angelesben található otthonából az erdő közepébe és vissza vagy hogy erdőn keresztül ment haza. A világépítést pedig azért tartom fontosnak, mert ezzel elkerülhetem hogy ellent mondjak magamnak, hogy pl. egyik fejezetben azt írom, hogy XY helyen olyan hideg van, hogy szinte azonnal halálra lehet fagyni, aztán a másikban pedig az YZ szereplő minden gond nélkül besétál oda mindenféle védőfelszerelés nélkül. 
Bevált módszerem nincs, a kutatómunkában általában a google a barátom. A saját világ építésében pedig mindig olyanokat gondolok át, hogy pontosan hol van, mi a központja, kik a vezetők, mi a hely államformája, milyen nagy a hely, milyen nyelveken beszélnek és esetleg milyen vallások vannak és milyen fizetőeszközöket használnak. Aztán bővebb leírásban pedig a hely történelmét, társadalmát, gazdaságát, földrajzi és éghajlati adottságait és jogi kereteit szoktam átgondolni. 
 
5. Mennyire törekszel valósághűségre, ill. hihetőségre? 
Amennyire csak lehet, igyekszek figyelni erre. Saját világ esetében ugyan kicsit szabadabbra ereszthetem a fantáziám, de olyanokat nem igazán szeretnék leírni, amire valaki csak fapofával nézne, hogy mekkora nagy baromságot írtam. Szóval még ha saját szabályaim szerint működnek is dolgok és fiktív dolgokkal is dolgozok, azért legalább annyira törekszem hogy minden logikus legyen és ha tényleg léteznének azok a dolgok amik megjelennek a történetben, akkor az reális legyen, hogy egy-egy dolog úgy működik ahogy. 
 
6. Szerinted hogy lehet ezt elérni?
Ha röviden szeretném megválaszolni a kérdést, akkor csak annyit mondanék hogy kutatómunkával és józan paraszti ésszel. Ha valós világban játszódik a történet, akkor logikus dolog az lenne, hogy nem történik olyan dolog, ami a mi világunkban nem létezhet. Ha kitalált világban valami nem úgy működik, ahogy az ember s mindennapokban megéli (pl. senki és semmi sem hal meg, nincs gravitáció, csak nők születnek stb.), akkor azt logikusan meg kell magyarázni, hogy az miért van úgy vagy legalábbis úgy kell ábrázolni, hogy az olvasó elhiggye, hogy az tényleg úgy van. 
 
7. A történeteid többsége egy vagy több helyszínen ill. világban játszódik? 
Változó. Többnyire több helyszínen játszódnak, de a rövidebb történeteim/novelláim inkább egy helyen jászódik. Ahol nincs hangsúlya a helyszíneknek ott van, hogy nincs is feltüntetve a konkrét helyszín, hanem úgy írom meg, hogy bárhova el lehessen képzelni az eseményeket. 
 
8. Íróként hogy állsz a tájleírásokhoz, helyszínbemutatásokhoz? 
Nem mondanám, hogy egy igazi zseni vagyok a tájleírásokkal, de különösebb problémám nem szokott vele lenni. Ahol lényeges, ott törekszem az igényes helyszínleírásokra, de ahol lényegtelen a környezet, ott inkább el szoktam hanyagolni. Utóbbi esetében inkább az olvasó fantáziájára szoktam bízni a dolgot, hogy pl. egy lélektani novellánál ahol amúgy is a karakter érzelmei a fontosabbak, ott a megadott részleteken kívül pontosan hogy képzeli el a karakter környezetét. 
 
9. Mit gondolsz arról, hogy van, aki szerint azért írnak olyan sokan fantasyt, mert az könnyű zsáner, hiszen ott „bármi megtörténhet”?
Ezzel nem teljesen tudok egyet érteni. Persze ha az embernek nagy a fantáziája, akkor egy fantasy történet esetében könnyítés lehet, hogy jobban tudja használni a hatalmas képzelőerejét. Illetve ha valaki lustaságból nem dolgozza ki a világágát, akkor ha valaki beleköt, akkor rá tudja fogni azt, hogy "Nem mindegy? Itt bármi megtörténhet!". Viszont ha valaki tényleg foglalkozik vele és rendesen építi a saját kis világát, akkor azt egyáltalán nem mondanám könnyűnek. Az hogy fantasy (+sci-fi és egyéb hasonló) zsánerben íróként átgondoljuk a kitalált világunk minden apró rezzenését és azt részletesen kidolgozzuk, az bizony kemény munka és rengeteg időt és energiát igényel. Tehát ebben az esetben lehet hogy ugyanúgy minden megtörténhet, de aki szentel a világépítésre időt, az arra is törekszik, hogy logikusan meg is tudja magyarázni, hogy a világában miért nincsenek olyan korlátok, mint a valós világban. 
 
10. Van-e valami érdekességed a világokról, helyszínekről, amit elmesélnél?
  • A PaliFreaks és majd a Gemini c. történetemben megjelenő Paix Terre egy kezdetleges változatát már kb. 6 éves koromban találtam ki és azóta építgettem tovább. A fejemben már mindenféle változat kialakult róla azóta, mármint lakosok, előforduló fajok tekintetében, de majd a végleges változatát a történeteimben tudjátok majd olvasni (már ha valaha összejön az írás :D). A Temere pedig egy kitalált város az USA-ban, ami szoros kapcsolatban fog állni Paix Terre világával. 
  • A Delco Krónikák első fő helyszíne egy Wynessa nevű hely lesz, ami eredetileg egy teljesen másik történetben a Paix Terre nevű helyem egy alternatív formájaként jelent volna meg (ebből jött a blog neve), de amikor kitaláltam hogy írni fogok egy futurisztikus science fantasyt, akkor az oda kitalált Delco Luxana Császárság/Galaxis egyik bolygójaként csaptam hozzá. Helyi kultúra és szerepkör tekintetében nem sok változás lesz benne, csak a helyszín jellege lesz más. Továbbá mivel a Delco Krónikákban több régi történet és szerepjáték ötletemet gyúrtam össze, ezért több korábban kitalált és esetleg felhasznált helyszín vagy azoknak egy-egy részletének továbbfejlesztett változatai is meg fognak jelenni benne. Skyria például először a Paix Terre világ és később az eredeti Wynessa világ mellé lett kitalálva, míg Anarov a többször felhasznált szerepes karaktereimet szerepeltető, multiverzum jellegű novellaötletem része lett volna. A Delco Galaxis koncepciója pedig ugye még a Szuperhős Akadémia szerepem egy igényelhető karakteréhez lett kitalálva, csak annyi különbségként hogy ott volt egy Extriton nevű bolygó is, amit később azért szedtem ki, mert Wynessa és Skyria jelenlegi formája mellé feleslegesnek éreztem. 
  • Az eredeti Wynessa és a Paix Terre világnak egyébként egymáshoz is volt köze, mert mindkettőben szerepelt egy-egy Diamanta Monvoisin nevű karakter, de később ezt a kapcsolatot eltöröltem. Azaz a Delcos Wynessában már nem lesz benne a Diamanta nevű lány, csak a PaliFreaks és a Gemini történetemben. 
 
 
Kihívottaim: Mivel szerintem én vagyok az egyik utolsó ember, akihez eljutott a tag és fogalmam sincs, hogy már kik kapták meg, ezért úgy döntöttem, hogy direkten nem hívnék ki senkit, hanem bárki kitöltheti aki még nem találkozott a taggel és van kedve kitölteni. 
 
 
(Forrás: A főkép az Unsplash oldalról származik és Andrew Neel munkája)

 

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
 

A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG